• وبلاگ : قمه‏ زني سنت يا بدعت؟
  • يادداشت : مقاله بدعت قمه ‏زني
  • نظرات : 1 خصوصي ، 1 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام به شما و تشكر از پيام شما در وبلاگم. براي كلب رقيه نوشتم: ×××درباره فتواي ايه الله بهجت بالاي نظر شما و در همين پست آخري مفصلا توضيحاتي داده ام. خود را به ندانم کاري نزنيد. فتوا روشن است. سوالي از شما دارم .
    آيا اگر کسي بگويد: "اگر نامحرم نباشد، لخت شدن اشکالي ندارد"
    شما مي گويي پس لخت شدن اشکالي ندارد؟!
    فتواي ايه الله بهجت مشخص است و شما زيادي خود را در دردسر نيندازيد.
    ايشان مي گويند:
    ساله 1830: «حكم قمه زني به عنوان اوّلى عدم ضرر رساندن به خود يا ديگرى است، به حدّى كه حرام باشد؛ پس اگر مضرّ نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتب نباشد فى نفسه اشكال ندارد.»
    منبع: سايت آية الله بهجت - احكام عزادارى www.mtb.ir/fa

    البته بگذريم که دروغگويان همه فتوا را حذف کرده اند و فقط انتهاي ان را به طور ناقص ذکر کرده اند و نوشته اند که نظر ايشان "في نفسه اشکال ندارد" هست!!!!

    ايشان سه شرط گذاشته اند:
    1-ضرر فردي نداشته باشد.
    2-ضرر به غير نداشته باشد.
    3-مفسده نداشته باشد.

    البته واضح است که حتي اگر بپذيريم که ضرر فردي ندارد(که البته چنين نيست و بارها خودم ديده ام و پزشکان گواه بوده اند که ضرر فردي هم داشته است) يقينا ضرر جمعي و اشمئزاز از دين و وهن دين را دارد و مفسده هم دارد که شيعه را با اين بحث به شدت خراب کرده اند وهابيان و بهائيان و مسيحيان و صهيونيستها و کمونيست ها و ... .البته بگذريم که حکم ولي فقيه حرمت است و بر همه واجب الاتباع است

    دوست من دعا کنيد که خدا بر دل من و شما مهر نزند.
    يک بار ديگر دقت کنيد.فتواي آيه الله بهجت چنين است:«حكم قمه زني به عنوان اوّلى عدم ضرر رساندن به خود يا ديگرى است، به حدّى كه حرام باشد؛ پس اگر مضرّ نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتب نباشد فى نفسه اشكال ندارد.»
    دوست من نمي دانم چقدر با زبان فقهي و زبان فتواي ايشان آشنا هستيد. اما ايشان با سه قيد کلام خود را بسته اند. اول اينکه مضربه خود نباشد. ثانيا اينکه مضر به ديگري نباشد. ثالثا اينکه مفسده اي بر آن مترتب نباشد.
    حال کمي واقعيت را ببين و دقت کن. اولا که بسياري از قمه زنان بي حال مي شوند يا حتي چند مورد مرگ هم داشته ايم. حتي انان که چنين نشده اند بنا به حکم برخي مراجع حتي فرو کردن سوزن را در دست حرام مي دانند مگر براي کار عقلايي. تازه اگر کسي چنين نباشد دو دليل ديگر ايه الله بهجت را چه مي کنيد؟
    ثانيا امروزه مشخص است که ضرر براي ديگران مسلم است. جامعه اسلامي و شيعي نزد وهابيون و مسيحيان و عقلاي جهان به دليل قمه زني دارد خوار مي شود و ضرر مي بيند.
    ثالثا مفسده هاي تبليغاتي فراواني عليه شيعه وجود دارد. پس از نظر ايشان به وضوح قمه زني حرام مي شود. حکم ايشان به گفته برخي علما قطع نظر از عنوان وهن بوده است.
    تازه از همه اينها گذشته حکم ولي فقيه مورد قبول بر همه حتي ايه الله بهجت و ساير مرا جع واجب الاطاعه است و ايه الله بهجت هم اين حکم را قبول دارند.

    پس قطعا ايه الله بهجت اين عمل را حرام مي دانند. فکر کنم فهم بنده طبق موازين فقهي است و شما بايد کمي دقتتان را بيشتر کنيد و با زبان فقه و فتوا بيشتر اشنا شويد. الناس اعدا’ ما جهلوا.
    ممنون از نظر شما. اميد که موفق باشيد.