| |||
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیتالله جعفر سبحانی ظهر امروز در تفسیر موضوعی سوره رعد در مدرسه علمیه فقه و معارف اسلامی در سخنانی با اشاره به اهمیت همجنس در تبلیغ دین اظهار داشت: همجنس بودن در تبلیغ از اهمیت بالایی برخوردار است و خداوند نیز این مهم را مد نظر قرار داده است. |
کلمات کلیدی:
هشدار آیت الله مکارم پیرامون ترویج اعمال خرافی همچون قمه زنی
دانلود کنید:
صوت قسمت مربوط قمه زنی:
http://shekhmahdi.persiangig.com/audio/ghmezani1.wma
صوت کل توضیحات معظم له پیرامون خرافات:
http://shekhmahdi.persiangig.com/audio/khorafat.wma
سخنرانی کامل معظم له:
http://www.makaremshirazi.org/persian/gallery/_data/5/ramadan-1429-008.mp3
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
مروری بر تجربه 60 ساله و عبرتی برای امروز
چه چوب ها که از تحریف ارزش ها و تحریف حقیقت خورده ایم و خواهیم خورد. غرب نمک نشناس در یکی دو قرن تجربه نفوذ در جهان اسلام دریافته است تا هرگاه که اجتهاد فقیهان شیعه و جهاد سربازان حسین(ع) و یاران مهدی(عج) در کار باشد درهم کوبیدن صف انقلابیون، میسر نیست، و سربازان مکتب با اجتهاد، هر روز به شکلی جدید به نشر اندیشه اسلامی می پردازند، پس بارها از راه تحریف دین و تفرقه مبارزین وارد شده و ارزش ها را تحریف و تبدیل به تریاک کرده است.
عرفان مجاهدپرور را به تصوف قاعدین و زهد درویش را به کشکول گدایی تبدیل کرد. پیشتر، درویشان، نه گدایان بی شریعت و بی حال، بلکه عیاران از دنیا بریده بودند که از عصر مغول تا هجوم غرب به ایران، بر ظالمان می تاختند. همچنین در روزگار سلطه انگلستان روباه صفت، دسته های عزاداری عاشورا و علم های سرنگون و سیاه پوشیده که شمایل سپاه انتقام را داشته و بوی خون و خطر برای یزیدیان تاریخ می پراکندند و شجاعتشان را برای دشمنان به نمایش می گذاردند اما در دوران قاجارهای تیله باز کودک صفت و پهلوی فاسد، عزاداری انقلابی و اعتراضی، تبدیل به خودزنی های بی هدف و خرافه پردازی شد و شبیه خوانی فرهنگ ساز را که هنر عاشورایی و انقلابی بود، چون شبیه سازی های توخالی هنرمندان روز به شکل تئاتر های ضعیف و بی محتوای خیابانی درآورد و تا آنجا پیش رفت که شبیه سازی های هنرمندانه و پرده های نمایش که دیروز مذهب شیعه رواج داده بود نیز ابزار حرفه گدایی و بازیچه دشمن و سرگرمی عوام گردید و توطئه های انگلیسی و جهل خودی ها زمینه ای آفرید که سنت ها تبدیل به بدعت ها شد و مردم را آنچنان از این حرکات، متنفر گردانید که دشمن مکار توانست با همکاری رضاخان، آن دیکتاتور تجددزده بی سواد به جای بدعت براندازی، سنت براندازی کند و تا آنجا که چون در شهریور سال 1320 کفار و اشغالگران، این بار علناً به کشورشان هجوم آوردند مردم بیش از آنکه از هجوم دشمن افسرده گردند، خرسند بودند که شاه بی دین شان، معزول گشت و ناگهان تب عزاداری های خرافی و قمه زنی و هیئت بازی بی هدف کشور را گرفت. «فاعتبروا یا اولی الالباب»، لیکن دشمن هوشیارتر از آن بود که حسینیانی را که با سینه هایی پر از مهر حسین(ع) و محرومیت ده ساله از عزاداری به دست رضاخان به آزادی انگلیسی رسیده اند به حال خود رها کند تا برایش دردسر بیافرینند. در خراسان که خود درگیر مسائل بودم دربار و انگلیس، بسیاری هیئت ها را با همکاری یک روحانی از تبار درباریان که متاسفانه فرزند مرجع عالیقدر مجاهد عصر مشروطه بود به زنجیربردگی کشید و ابتدا با توان فیزیکی آنان در 17 آذر 25، حزب توده را در مشهد متلاشی ساخت و سپس نخبگان توده ای را هم به بردگی گرفت و تیغ دو دمه ای از توده نفتی ها ساخت و در واقع، انگلستان، پس از شاخه راست مذهبی اش، اینک شاخه چپ خود را هم در کشور، سازمان می داد که تا امروز هم از ژست های بی معنی و شکلک هایشان بهره می برد و چند سال بعد در دوران نهضت نفت توانست توده ای های برده شوروی و پان ایرانیست ها و کلوپ مصدقی های مستخدم راستی ها و هر حزب تندرو دیگری را در صف مقابله با صاحبان اصلی نهضت ضدانگلیسی نفت قرار دهد و به هوش باشید که این کار همواره و امروز نیز شدنی است. مگر امروز چپ و راستی که ساده اندیشانه بر آن باورند که اصلی ترین وظیفه شان آن است که در برابر یکدیگر، آگاهانه صف ببندند و گمان می کنند که طرح های مبارزه با یکدیگر را خود می ریزند این چنین نیستند؟
منبع: روزنامه کیهان > شماره 19162 31/5/87
کلمات کلیدی:
جریان شناسی مدعیان قمهزنی(1)
در این نوشتار قصد داریم به بررسی و کنکاشی پیرامون استفتاآت و پاسخهای بعضی از علماء که از آنان به عنوان حامیان قمهزنی نام میبرند بپردازیم البته ما هرگز قصد توهین و یا جسارت به مرجعی را نداریم بلکه متذکر این امر خواهیم شد که گاهی بعضی انگیزهها و سوء برداشتهای اجتماعی، سیاسی و حتی شخصی در صدور فتوای بعضی مراجع تأثیرگذار بوده است.
1- آیت الله سید صادق روحانی
یکی از مراجعی که همواره نام او در صدر لیستهای حمایت از قمهزنی دیده شده و فتویهای شگفت و عجیبی نیز از او در اینباره نقل می شود «آیت الله سید صادق روحانی» است. وی بارها از قمهزنی به مستحب مؤکد یاد کرده و از هرگونه اظهار نظر مثبت نسبت به این عمل دریغ ننموده است. چنانچه در استفتائی عجیب، که خود این پاسخ نیز موجب سوء استفاده و مضحکه بسیاری از سایتهای ضددینی شد، مینویسد: «قمه زدن بسیار کار خوبی است و آشکارا زدن بر خوبی آن می افزاید و چنانچه صدماتی مترتب بر آن شود بر ثواب آن افزوده می گردد. از اموری که من حسرت می خورم آنکه به این عمل با این عظمت موفق نشدهام و با ضعف مزاج و پیری ناتوان موفق نیستم به هرحال از عموم آقایان موفق به این شعار مذهبی ملتمس دعایم پس از قمه زدن»
جای سؤال باقی است چگونه ایشان تاکنون با این سن زیاد نتوانستهاند توفیق درک چنین عمل پر فضیلتی را به دست آورند؟! آیا پیری و ضعف مزاج بگونه ای خود می گویند آنقدر مؤثر است که نتوانند چند خراش کوچک را - به ادعای خود قمهزنان- تحمل نموده و بدین سان توفیق درک چنین عمل پر فضیلتی از ایشان سلب شود؟! آیا بیان چنین صحبتهایی انسان را به یاد آیه « لم تقولون ما لا تفعلون» نمیاندازد؟ این چه عملی است که آسیب رساندن ثواب آن را میافزاید! ما تا کنون خیال میکردیم اخلاص و پاکی نیت است که ثواب عمل را بیشتر میکند؟! آیا اسلام واقعا اینگونه خواهان آسیب وارد کردن به بدن انسان است که حتی ثواب نیز بر آن مترتب نموده است؟! البته اینها همه سؤالاتی بود که ذهن سیال و پرسشگر جوانان جویای پاسخ به آنهاست.
بهتر است به اصل مطلب بازگردیم. و اندکی در مورد شخصیت و جریان فکری«آیت الله سید صادق روحانی» مطالبی را ارائه کنیم تا جهت گیری اندیشه ی وی درراستای قمهزنی نیز بهتر مشخص گردد. باید گفت با کمی مطالعه در زندگی این عالم دینی خواهیم دید اتخاذ چنین مواضع تندی از ایشان مسبوق به سابقه بوده و وی همواره در مسیر زندگی علمی خویش بگونهای عمل میکرده است که اصطلاحا علم مخالفت را بر میافراشته است. آنگونه که موضع گیری های تند ایشان نسبت به انقلاب اسلامی ملت ایران نیز نشانی از این واقعیت دارد. خواندن قسمتی از خاطرات آیت الله محمد یزدی پیرامون شخصیت و موضعگیریهای آیت الله سید صادق روحانی در مقابل انقلاب در شناخت بیشتر افکار و اندیشه های ایشان مؤثر است:
ادامه مطلب را در این آدرس بخوانید:http://ghamezani.blogfa.com/post-30.aspx
کلمات کلیدی: