سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال در یکی از کتاب هایش چنین نازل کرده است : «بنده ام ! به حقّ خودم سوگند که من دوستدارت هستم . پس به حقّ خودم بر تو، سوگندت می دهم که مرا دوست بدار» . [إرشاد القلوب]
قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟
درباره



قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟

وضعیت من در یاهـو
مهدی مسائلی
امام خمینی(ره):...اگر بناست با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدّس‌نماهای احمق و آخوندهای بی‌سواد صدمه‌ای بخورد، بگذارید هرچه بیشتر بخورد...ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی، صلی الله علیه وآله، برسیم. و امروز غریب‌ترین چیزها در دنیا، همین اسلام است و نجات آن قربانی می‌خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی‌های آن گردم.صحیفه نور، ج 21، 2/7/67
آهنگ وبلاگ
هشدار شدید آیت الله مکارم نسبت به رواج خرافه
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود گفت: متاسفانه از برخی گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که گروهی به جای توسل به انبیای الاهی و مبانی دینی به خرافه پرستی روی آورده‌اند.
رسا: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیانی انتقادی نسبت به رواج خرافه پرستی در کشور هشدار داد و از مردم خواست برای برآورده شدن حاجات خود به مبانی اسلامی و قرآنی چنگ بزنند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم خود گفت: متاسفانه از برخی گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که گروهی به جای توسل به انبیای الاهی و مبانی دینی به خرافه پرستی روی آورده‌اند.

وی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) و در جمع روزه داران سخنرانی می‌کرد،‌ نادانی، فرصت طلبی افراد سود جو و بیگانگان را سرچشمه اصلی خرافه پرستی در کشور دانست و اظهار داشت: به مردم هشدار می‌دهم که در دام خرافه پرستان نیفتند و بدانید که در این میان افرادی سود جو و فرصت طلب با هدایت دشمنان در کشور به دنبال ترویج افکار خرافی هستند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بیگانگان با ترویج افکار خرافه پرستی می‌خواهند مسائل غیردینی را دینی جلوه دهند و شکل عزاداری را در کشور تغییر و جوانان را از مسائل دینی دور کنند.

وی با اشاره به رواج قمه زنی در کشور گفت: من خبر موثق دارم که در زمانی افرادی از برخی سفارت‌خانه‌ها در مشهد به توزیع قمه می‌پرداختند تا از این طریق مسلمانان در میان جهانیان افراد خشونت طلب جلوه دهند.

این مرجع تقلید با بیان این که عزاداری سیدالشهدا بسیار با ارزش و گرانبهاست، تاکید کرد: بسیاری از حل مشکلات در عزاداری سرور شهیدان است و برخی می‌خواهند با جلوه نادرست از این عزاداری‌ها مردم را از اصل اسلام دور کنند در حالی که توسل، نماز شب و اقامه نماز برای امام زمان(ع) از بهترین روش‌ها برای حل مشکلات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مردم بدانند وسیله برای توسل فراوان است به سراغ خرافه پرستان، سرکتاب باز کن ها، ستاره شناسان نروند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به ساخت فیلم ضد قرآنی فتنه گفت: من این فیلم را دید‌ه‌ام که در بخشی از آن کارهای القاعده، طالبان و قمه زنی آمده است در حالی که هیچ‌ یک از این کارها جزء عقاید مسلمانان به شمار نمی‌رود.

وی تاکید کرد: القاعده افرادی جانی، بی‌سواد و منحرف هستند و طالبان نیز برادر آنهاست و هیچ یک از اعمال آن‌ها از باورها و عقاید مسلمانان شمرده نمی‌شود و این بیگانگان هستند که با ساخت این گونه فیلم‌ها به دنبال منحرف کردن افکار جهانیان می گردند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 87/6/19:: 5:51 عصر     |     () نظر