سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کار نیک را به جاى آرید و چیزى از آن را خرد مشمارید که خرد آن بزرگمقدار است و اندک آن بسیار ، و کسى از شما نگوید دیگرى در انجام کار نیک از من سزاوارتر است که به خدا سوگند ، بود که چنین شود ، چه نیک و بد را مردمانى است ، هر کدام را وانهادید اهل آن ، کار را به انجام خواهد رسانید . [نهج البلاغه]
قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟
درباره



قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟

وضعیت من در یاهـو
مهدی مسائلی
امام خمینی(ره):...اگر بناست با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدّس‌نماهای احمق و آخوندهای بی‌سواد صدمه‌ای بخورد، بگذارید هرچه بیشتر بخورد...ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی، صلی الله علیه وآله، برسیم. و امروز غریب‌ترین چیزها در دنیا، همین اسلام است و نجات آن قربانی می‌خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی‌های آن گردم.صحیفه نور، ج 21، 2/7/67
آهنگ وبلاگ

ولایت در ساحت عمل

به مناسبت عید غدیر کتابچه ای توسط حقیر گردآوری شد با عنوان «ولایت در ساحت عمل». موضوع این کتابچه -همان‌گونه در مقدمه آن بیان شده است- در واقع تذکاری است بر ضرورت پیروی از ولایت.

اهمیت پرداختن به این موضوع از آن جهت است که درباره ولایت و اهمیت پذیرش آن- خصوصا در میان ما شیعیان- فراوان سخن به میان آمده است، اما با این حال درباره پیروی از ولایت کمتر سخن رفته است. به دیگر سخن پذیرش ولایت فقط به اظهار آن در گفتار و سخن نیست، بلکه پذیرش واقعی ولایت آثار و نشانه‌هایی را نیز در اعمال و رفتار مسلمانان در پی خواهد داشت که ارزش واقعی ولایت را می‌توان به وسیله‌ی این آثار درک نمود.

متأسفانه بدین سخن – یعنی تأثیر ولایت در ساحت عمل – کمتر توجه داده شده، آن‌گونه که عده‌ای از شیعیان این گونه پنداشته‌اند که ‌راه ولایت، راهی سهل و بی زحمت برای رسیدن به سعادت است که در این طریق وظیفه آنها فقط اظهار لسانی محبت خویش به اهل بیت- علیهم السلام- است تا در عوض به منتهی الیه سعادت الهی دست ‌یابند.

این مختصرْ نوشته، بیانی از واقعیتی است که خداوند متعال در قرآن درباره آثار پذیرشِ ولایت بر ما متذکر شده است و عالمان روشن ضمیر نیز در جای خویش به تفسیر و توضیح آن پرداخته‌اند.

در یادداشت های بعدی به مناسبت عید غدیر بعضی مطالب این کتابچه را ارائه خواهیم نمود.

همچنین می توانید فایل پی دی اف منتشر شده آن را  از اینجا دانلود کنید


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 91/8/10:: 11:38 صبح     |     () نظر