سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فراخ سینگى و بردبارى دست‏افزار سرورى است و سالارى . [نهج البلاغه]
قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟
درباره



قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟

وضعیت من در یاهـو
مهدی مسائلی
امام خمینی(ره):...اگر بناست با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدّس‌نماهای احمق و آخوندهای بی‌سواد صدمه‌ای بخورد، بگذارید هرچه بیشتر بخورد...ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی، صلی الله علیه وآله، برسیم. و امروز غریب‌ترین چیزها در دنیا، همین اسلام است و نجات آن قربانی می‌خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی‌های آن گردم.صحیفه نور، ج 21، 2/7/67
آهنگ وبلاگ
آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی از ایجاد سبک‌های صوفیانه و عزاداری همراه با موسیقی ابراز نگرانی کرد و گفت: «هر روز نمی‌شود یک حکم از احکام الهی را به بهانه‌های مختلف کنار بگذاریم و تحریف کنیم».

این مرجع تقلید در گفت‌وگو با شفقنا ضمن تشریح شرایط عزاداری مطلوب، پرهیز از غلو و دروغگویی را یکی از این شرایط دانست و تصریح کرد: مطالبی که نقل می‌شود، باید از منابع معتبر باشد. هر مجلسی که اشخاص را به اولیای خداوند توجه دهد و مصائب حضرات را بهتر بیان کند، بیشتر مطلوب شرع مقدس است. در عزدارای دروغ نباشد و از وزن‌های صوفیانه که اخیرا می‌خوانند اجتناب کنند.

وی تأکید کرد: سبک‌هایی که با موسیقی همراه می‌شود ناجور است و از اینها باید اجتناب کنند. هر روز نمی‌شود یک حکم از احکام الهی را به بهانه‌های مختلف کنار بگذاریم و تحریف کنیم.

آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: به خاطر جلب توجه عوام دروغ تحویل مردم ندهند. در ذهن عوام خیلی دروغ رفته است. این‌طور نباشد که آدم مطابق میل آنها صحبت کند. این یک گرفتاری است که خیلی‌ها مطابق ذهن عوام مطالبی را دنبال می‌کنند، عوام هم خیال می‌کنند این مطالب وحی منزل است. در ایام عزاداری برای مردم از کتاب‌های معتبر مطلب نقل کنند، نه هر چیزی را که با آن کارشان بهتر می‌گیرد. بالاخره چهار نفر انسان باسواد، دروغ بودن مطلب را می‌فهمند و مسائل صحیح و راست هم زیر سوال می‌رود. البته از کتاب‌هایی هم که به راست و دروغ پایبند نیستند نباید مطلب نقل کرد بلکه از کتاب‌های معتبر مثل «نفس المهموم» بهتر است استفاده شود. ممکن است این کتاب‌ها هم درست یا نادرست باشند ولی کتابی‌هایی هستند که نویسندگان آنها آدم‌های نسبتا معتبری هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آنچه که باعث پیشرفت در همه امور است، اخلاص است. انسان باید خدا و پیغمبر و مذهب را در نظر داشته باشد. اگر اخلاص باشد عمل از طرف خداوند تایید می‌شود و اگر نباشد آثار آن در حد اعلاء نیست. مهم این است که انسان پیوند خود با خدا را محکم کند. رضاخان همه حوزه‌های علمیه را به هم ریخت اما در آن شرایط حوزه علمیه قم باقی ماند. این به خاطر اخلاص موسس این حوزه «آشیخ عبدالکریم حائری» و کسانی بود که بعد از او حوزه را نگه داشتند. طلبه اگر در تبلیغ به دنبال رفع مشکلات مردم و محکم کردن پیوند آنان با خاندان وحی باشد، موفقیت بیشتری دارد و عنایت خداوند و اولیای خدا هم به او بیشتر است.

آیت‌الله شبیری زنجانی اظهار کرد: رفتار طلبه باید معرف دین باشد. رفتارها باید مطابق بیانات حضرت صادق - علیه‌السلام - باشد. رفتاری کنند که موجب اعتقاد مردم به خاندان وحی باشد. هر طلبه‌ای اگر خوب عمل کند به امام صادق - علیه السلام - خدمت کرده است و اگر بد عمل کند صدمه به این مکتب خورده است. لذا سعی اول طلبه در هدایت‌های اشخاص تهذیب نفس خود و اعمال خودش است، البته به حضرات معصومین - علیهم‌السلام - هم توسل کنند که خداوند موفقشان گرداند و از تبلیغ نتیجه مطلوب بگیرند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 92/8/14:: 9:21 عصر     |     () نظر
<      1   2