سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دورترین آفریدگانِ از خداوند متعال، دولتمندِ بخیل است . [امام علی علیه السلام]
قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟
درباره



قمه‏ زنی سنت یا بدعت؟

وضعیت من در یاهـو
مهدی مسائلی
امام خمینی(ره):...اگر بناست با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدّس‌نماهای احمق و آخوندهای بی‌سواد صدمه‌ای بخورد، بگذارید هرچه بیشتر بخورد...ما باید سعی کنیم تا حصارهای جهل و خرافه را شکسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدی، صلی الله علیه وآله، برسیم. و امروز غریب‌ترین چیزها در دنیا، همین اسلام است و نجات آن قربانی می‌خواهد و دعا کنید من نیز یکی از قربانی‌های آن گردم.صحیفه نور، ج 21، 2/7/67
آهنگ وبلاگ
"آقای بهجت را دروغگو کردند، علامه طباطبایی را کافر!"
آینده: حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا در سخنان خود در شبهای تاسوعا و عاشورا از نگاه های افراطی و تحریف شده به دین به شدت انتقاد کردند.
وی با اشاره به این که هدف قیام امام حسین(ع) نجات دین از تحریفات بوده، به بیان درد و دل های خود و انتقاد از برخی کج فهمی ها به نام دین پرداخت.
استاد فاطمی نیا اظهار داشت: این افراد کج فهم حتی علامه طباطبایی را کافر می خواندند و به چهره ای چون آیت الله العظمی بهجت که مثل ایشان در حال حاضر نداریم، تهمت دروغگویی می زنند.
وی توضیح داد: یک سی دی درست کرده اند که در آن یک روحانی سید با محاسن از قول آقای بهجت می گوید: در جوانی من، سید ابوالحسن اصفهانی گفت قمه بزنید و 700 مجتهد قمه زدند و من هم لای آنها رفتم و قمه زدم.
استاد فاطمی نیا گفت: من بعدا خدمت آیت ا... بهجت رفتم و موضوع را از ایشان پرسیدم. ایشان گفتند، سید ابوالحسن می خواست جلوی قمه زنی را بگیرد، ولی نتوانست. اما وقتی پیش فردی که در سی دی سخن گفته بود، رفتم، گفت : پس آقای بهجت دروغگو است و باید نمازهایی که پشت سر ایشان خوانده ایم، اعاده کنیم!
سید عبدالله فاطمی نیا با انتقاد از این گونه خشک مغزی ها گفت: ما این همه دعا داریم، آن وقت یک عده ای می روند دنبال دعاهایی که یک مشکلی یا یک چیز جنجالی داشته باشد. در حالی که من به آنها گفتم مگر قحطی دعا داریم که دنبال این موارد می روید؟ یا من در قم دیده ام که کلیشه لعن علیه برخی درست می کنند و روی در و دیوار را از آن پر می کنند. البته آن وهابی هم که زورش به اینها نمی رسد، می رود در شهر دیگری چند جوان شیعه را با بمب به کشتن می دهد.
وی گفت: نهضت سید الشهدا (ع) دقیقا در مقابل تخریب عقاید عمل کرد و امروز هم وظیفه ما مقابله با کژاندیشی هایی است که با نام دین به خورد جوانان می دهند.


حاشیه خبر: فرد مذکور در این خبر در یکی از سایت ها به تکذیب این خبر پرداخته است اما با توجه به شناختی که از او موجود است به این تکذیب نباید اعتماد نمود.  زیرا وی در سی دی  حقیقت مظلوم نیز صریحا از مردم می خواست که بروند و نسبتهای کذبش به آیت الله بهجت را از  معظم له بپرسند  که با هوشیاری و اقدام به موقع دوستان کذبش مشخص و دستش رو شد! و البته معاندت وی نسبت به مسائل حکومتی نظام جمهوری اسلامی اختصاص به قمه زنی ندارد بگونه ای که حتی چند روز پیش نواری از وی به دست اینجانب رسید که وی صریحا در آن با تمسخر شعار انسجام اسلامی مردم را به خروج از حاکمیت فرا خوانده و به توهین به ساحت مقام معظم رهبری می پرداخت!

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 87/10/22:: 12:34 صبح     |     () نظر
روی شیشه غلتیدن!!!

امسال
محرم صدا و سیمای اصفهان در ضمن برنامه هایی که جهت نقد و بررسی عمل
ناهنجار قمه زنی آماده شده بود به پخش تصاویری پرداخت که تعجب و افسوس
بسیاری از دلسوزان فرهنگ و مذهب این شهر را برانگیخت.

تصاویری
که در آن افرادی با بدن برهنه بر روی شیشه های خورد شده می غلتیدند!!! آری
بر روی شیشه  های تیزی که خورده شده بودند! به گونه ای که حتی در یکی از
این صحنه ها فردی بچه‌ی تقریبا 3 ساله‌اش را به بدن عریان بر روی شیشه ها
می غلتاند و با حسین حسین گفتن این کار را نوعی عزاداری می پنداشت!

در تصاویری دیگر نیز آتشی گداخته تهیه شده بود و افرادی با پای برهنه داخل آن می شدند!

البته
هیچ کدام از اینها جای تعجب ندارد زیرا همه این حرکتها از آفات هدف
پنداشتن عزاداری هاست که چند وقتی است نه بلکه مدت هاست! به صورت گسترده
توسط بعضی نه بلکه خیلی ها! به مردم عزادار القاء می شود. به گونه‌ای
که عزاداران فکر می‎کنند آخر خط همین جاست،
و وقتی هم فکر کردند که دیگر آخر خط عزاداری است، جلوتر نمی‎روند و فقط در آن تنوع ایجاد می‎کنند
و به جای رشد کمالی و عمودی، رشد سطحی و افقی پیدا می‎کنند. وقتی هم این اتفاق افتاد
تنوع در عزاداری‎ها روز به روز بیشتر می‎شود. اینجاست که عزاداری
به جای «هادی‏» بودن به سرچشمه گرم و جوشان و ایمان‏خیز عاشورا، به «عایق‏» تبدیل می‌شود
و شور و عشق را از خود عبور نداده و دست و دل عزادار را به صحن و سرای «جوهره کربلا»
و «هویت عاشورا» نمی‌رساند؛ و به تعبیر دیگر عزاداری به جای این‌که «پل عبور» باشد،
به‏ «اقامتگاه دائمی‏» تغییر شکل پیدا کرده است.

آری کسانی که دیروز آنان را بر شکل گیری این اعمال ناهنجار در
راستای نگاهشان به عزاداری هشدار می دادیم باید انتظار چنین اعمال را نیز
داشته باشند. زیرا از نظر افرادی که دست به این بدعتها می زنند زیاد فرقی
بین قمه زنی و این اعمال وجود ندارد بلکه هدف هرچه بزرگتر، وحشتناک تر  و
فجیع تر انجام دادن عزاداری است، بگونه ای که از نگاه اینها سینه زنی از
اشک ریختن برتر است و همچنین زنجیر زدن از سینه زدن برتر ، قمه زدن از
زنجیر زنی برتر، روی شیشه غلتیدن از قمه زنی برتر و قس علی هذا...
و  اینها همه مولود قمه زنی و بلکه به تعبیر درست تر هدف پنداشتن عزاداری است.

در
زیر حتی فتوای یکی از علمایی که قمه زنان در اعمالشان بر ایشان استناد می
کنند را در  برائت از اعمال ناهنجار و زشت مذکور می بینید:




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 87/10/22:: 12:33 صبح     |     () نظر
آشوب در خمینی شهر به دلیل اصرار بر قمه زنی

اعمال کنترل بیشتر نیروی انتظامی خمینی شهر بر مراسم قمه زنی در این شهر به درگیری هایی طی چند روز گذشته منجر شد.

به گزارش رجانیوز، درپی ممانعت نیروی انتظامی از زدن
زنجیرهای تیغ دار در محله آدریان خمینی شهر در روز هفتم محرم و دستگیری 69
نفر، حدود 200 نفر روز دوشنبه در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و
خواهان آزادی آنان شدند که این تعداد با عبور کاروان نمادین عزاداری به
هزار و 500 نفر رسید.

در این تجمع، عده ای فرصت طلب از بین جمعیت شروع به
سنگ پراکنی وشکستن شیشه های فرمانداری کردند که پس از وارد شدن به
فرمانداری با نیروی انتظامی درگیر شدند. این درگیری با دخالت یگان ویژه
پایان یافت.

در این میان، 3 نفر به علت اصابت گلوله مجروح و به
بیمارستان الزهراء(س) اصفهان منتقل شدند. یک نفر از مجروحان به علت شدت
خونریزی فوت کرد.

با این حال، نیروی انتظامی اعلام کرد گلوله خارج شده
از بدن مجروح از اسلحه شکاری بوده و نیروی انتظامی در این سانحه هیچ گونه
تیراندازی نداشته است.

همچنین روز عاشورا نیز معترضان خمینی شهری با تجمع در اطراف شهرداری درچه، نظم عمومی را برهم زدند و موجب آشوب در شهر شدند.

این افراد که شمار آنها به 200 تا 300 نفر می رسید، به
برخورد نیروی انتظامی با زنجیرتیغ دار و قمه زنان اعتراض داشتند و با تجمع
در اطراف شهرداری درچه و رفتن به پشت بام منازل اطراف، به طرف ساختمان
شهرداری سنگ وکوکتل مولوتف پرتاب کردند.

دراین ناآرامی ها که از ساعت 2 بامداد روز عاشورا آغاز
شد، تعداد زیادی ازشیشه های ساختمان شهرداری شکست و قسمت هایی از ساختمان
و 4 دستگاه خودروی شهرداری درچه در آتش سوخت.

تجمع کنندگان معترض همچنین تعدادی خودروی سواری و موتورسیکلت شخصی در خیابانهای اطراف شهرداری را به آتش کشیدند.

با استقرار یگان ویژه اصفهان در محل، تعداد زیادی از
معترضان متفرق شدند ولی سنگ پرانی به طرف مأموران نیروی انتظامی و شهرداری
درچه همچنان ادامه یافت.

درچه یکی از شهرهای بزرگ شهرستان خمینی شهر در 15 کیلومتری شهر اصفهان واقع است.

پس از این آشوب ها، با وجود آنکه هر سال چندین هزار
نفر برای قمه زنی و یا تماشای آن، به خمینی شهر می آمدند، جمعیت نسبت به
عاشورای سال گذشته حدود 30 تا 40 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر، برخی از قمه زنان که آشوب طلبی برای آنها اولویت یافته است، تهدید کرده اند روز پنج شنبه نیز قمه می زنند.

فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر اعلام کرده که روز پنج شنبه با قمه زنان به شدت برخورد می کند.

هر سال جمعی از مردم استان اصفهان و کشور برای تماشای
قمه زنی وزنجیرزنی تیغی به خمینی شهر می آیند. این اقدام مورد سوء استفاده
رسانه های بیگانه قرار گرفته و این رسانه ها تصویری ناشایست از تشیع و
عزاداری روز عاشورا مخابره می کنند. به طوری که با وجود تنوع فراوان در
عزاداری های شیعیان در روز عاشورا، بیش از 60 درصد عکس های ارسال شده توسط
خبرگزاری های بزرگ دنیا مربوط به قمه زنی و استفاده از زنجیرهای تیغ دار
در کربلا، نجف، پاکستان، افغانستان، هند، لبنان و بحرین بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی مسائلی 87/10/19:: 5:35 عصر     |     () نظر